Varukorg (
0
)

Din varukorg är för närvarande tom.

Gå tillbaka till butiken

Kundtjänst / Våra köpvillkor

Reklamationer

Vad är en Reklamation?

Vänligen ha i åtanke att en önskan om hjälp inte är detsamma som en reklamation!


En reklamation avser följande;

Att felet är ursprungligt och fanns där när du tog emot varan. Du bör som kund kunna påvisa detta på ett konkret vis och inte bara framföra skriftligt argument som då inte är gällande eller inte kan styrka ärendets grund.

Hur kan jag göra en Reklamation?

Du som kund har alltid tre års reklamationsrätt på alla våra varor enligt Konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker ENDAST fabrikationsfel på de varor du har köpt hos oss. Vi besvarar ditt ärende inom 2-4 dagar.
Reklamationsrätten gäller ej fel som uppkommit pga. av bristande skötsel, felaktigt handhavande eller normalt slitage.
Reklamationen måste göras skriftligt inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet. 2 veckor är en skälig tid.
Innan du kontaktar kundservice på mail på kundservice@uniquedreams.se  kan du förbereda dig genom att:

För att vi ska kunna behandla ditt ärende är det väldigt viktigt att ni skickar nedanstående information:

– Vi behöver bild på ditt kvitto som visar ditt fullständiga ordernummer.

– Vi behöver en bild bild på hela produkten där ni även markerar eller visar vart skadan finns.

– Vi behöver 1-2 bilder som visar skadorna på nära håll.

OBS! Om ni inte kan inkomma med all ovan nämnd information kan vi dessvärre inte behandla erat ärende.

Godkänd Reklamation

Unique Dreams står för returfrakten för godkända reklamationer. Bor du utanför vårt normala leveransområde (om du betalar för fraktkostnad vid leverans eller hämtar produkten själv på vårt lager), så måste du själv ombesörja att den felaktiga produkten kommer oss tillhanda i Stockholm.

När Unique Dreams fått tillbaka reklamerad vara och konstaterat att reklamationen är giltig kommer Unique Dreams att kompensera dig genom att:

- I första hand åtgärda felet.

- I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara.

- I tredje hand ge dig en skälig ersättning i form av presentkort.

Unique Dreams strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att reklamationen mottagits men det kan ta längre tid beroende på vilken produkt som reklamerats och tillverkarens handlingstid.

Generell Information

Vid godkänd reklamation levererar Unique Dreams återigen endast fram till tomtgräns / utanför port. Kund måste således själv bära ner produkten som skall bytas ut samt bära in den nya produkten då vi inte bär upp/ner produkter vid leverans.

Om fler skador än det som godkänns från Unique Dreams påträffas har vi då rätten att neka reklamationen. Var således försiktiga när ni bär ner produkten.

Unique Dreams förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt Konsumentköplagen.

Vid reklamationer följer Unique Dreams riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (se www.arn.se). Du kan också läsa mer på www.konsumentverket.se. Vid eventuell tvist följer Unique Dreams beslut från Allmänna reklamationsnämnden.

Garanti

Vi erbjuder 1 års garanti på alla vår produkter. Garanti för varor täcker ENDAST ursprungliga fabrikationsfel och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende såsom ombyggnad, uppgradering eller annan konfigurering av varan eller för skador som uppkommit efter att leverans av felfri produkt överlämnats pga av felaktig behandling ifrån kunds sida. Ert kvitto gäller som garantibevis och ansvar för att spara det och kunna påvisa det vilar på kund.