Nedan finner ni detaljerad information angående de mest förekommande frågorna!
Kundtjänst erbjuds endast via e-mail kundservice@uniquedreams.se och anledningen till detta är att många frågor vi får kräver underlag såsom bilder eller video. Alla mail besvaras i turordning och vi strävar efter att varje kund skall få svar inom 24-72 timmar mellan Måndag – Fredag. Obs! Kundtjänst är stängt under helger samt röda dagar.
Alla mail besvaras i turordning vilket innebär att alla som kontaktar oss mottar svar på deras ärende eller förfrågan. Utifall ni inte ser vårt mail i inkorgen rekommenderar vi att ni även kontrollerar er skräppostmapp då mail dessvärre även kan hamna där.
Vid kontakt med vår kundtjänst är det väldigt viktigt att ni INTE öppnar fler än 1 huvudtråd. Separata skickade mail försvårar endast uppföljning och kan dessvärre leda till att behandlingstid för ditt ärende blir längre än förväntat. Om det vid kontroll av ert ärende framgår att samma eller dylik information finns i flera mail fortsätter vi endast i första skapade huvudtråd varpå ni som kund bör följa upp på samma sätt.
Beräknad leveranstid är 4-8 veckor men vi försöker alltid leverera så snabbt som möjligt. Vänligen ha i åtanke att leveranstid kan vara individuell beroende på vilken produkt du har beställt, kontrollera därför alltid specifik leveranstid för produkt ni beställer. Vi vill även påminna att leveranstid under storhelger som till exempel Jul, Nyår, Påsk, Högsäsong som tex sommar (Juni-Juli-Augusti) kan överstiga ovan tid och ibland kan det då ta upp till 10-12 veckor. Vid tidigare nämnda samt tillfälliga ordertoppar eller oväntade händelser som tex pandemi, brist på råvara, uppskjuten transport har vi rätt att att frångå från vårt avtal om leveranstid. Vi kontaktar alltid våra kunder så fort produkt/order har inkommit på lager och är redo för upphämtning eller leverans.
Vi samarbetar med ett nätverk av noggrant utvalda producenter i Polen som erbjuder högkvalitativa produktionsmöjligheter och material i linje med EU-standarder. Genom regelbundna besök på dessa anläggningar säkerställer vi att produktionen och kvaliteten upprätthålls enligt våra stränga riktlinjer, vilket möjliggör leverans av endast de mest förstklassiga produkterna till våra kunder.
Vänligen kontakta vår kundtjänst direkt via e-post på kundservice@uniquedreams.se för att meddela eventuella önskade ändringar. Med tanke på den snabba produktionsstarten är det av yttersta vikt att du når oss inom 2 dagar från beställningsdatum för att vi ska kunna tillgodose din önskan om begärd ändring. Vänligen observera att förfrågningar som kommer in efter det att produktionen har inletts inte kan beaktas eller godkännas.
Vänligen ha i åtanke att en önskan om hjälp inte är detsamma som en reklamation! En reklamation avser följande; Att felet är ursprungligt och fanns där när du tog emot varan. Du bör som kund kunna påvisa detta på ett konkret vis och inte bara framföra skriftligt argument som då inte är gällande eller inte kan styrka ärendets grund.
Om ni upptäcker en skada eller defekt på er produkt ska ni kontakta kundtjänsten på mail kundservice@uniquedreams.se så fort som möjligt. I samband med kontakt ber vi er detaljerat förklara situationen, bifoga ert kvitto samt bilder alternativt video så att vi kan få en bättre uppfattning och bearbeta ert ärende snarast. Obs! Ansvar att spara och påvisa kvitto vilar på er som kund och ärenden där kvitto inte kan påvisas kan ej behandlas!
Vår personal i showroomen kan inte hjälpa er med kundtjänst relaterade ärenden varpå ni endast behöver kontakta kundservice@uniquedreams.se för frågor rörande pågående beställningar eller dylika förfrågningar.
I samband med köp/beställning noterar vi önskat datum och gör sedan vårt bästa för att leverera så nära som möjligt men vi understryker att vi i och med detta INTE kan garantera ett exakt datum! Krav i samband med detta som framförs i senare skede saknar därför grund och kommer inte beaktas. Kontakt tages alltid efter att produkterna har inkommit på lager för att boka dag och tid. Då vi förstår att även ni kan vara upptagna tar vi oftast kontakt 1-2 dagar innan det är dags för leverans.
Hemleverans sker endast till närmaste port, grind eller garageuppfart vilket innebär att vi inte bär upp eller in. Paketen för våra produkter är tunga varpå det är viktigt att ni är minst 2 personer på plats som kan bära in produkterna. Obs! Kartonger bör inte skjutas eller dras på marken samt inte heller tryckas igenom trånga utrymmen såsom dörrar. Görs detta kan skador på produkterna uppstå och då dessa skador ej täcks av garanti kan senare framförda krav ej godkännas.
Vi försöker alltid att ha uppdaterad information för våra produkter på hemsidan www.uniquedreams.se så att det blir så tydligt som möjligt för er. Har ni ytterligare frågor efter att ha kontrollerat informationen som finns tillgänglig för varje produkt är ni givetvis välkomna att ta kontakt med vår kundtjänst via mail kundservice@uniquedreams.se
Hemleverans sker endast till närmaste port, grind eller garageuppfart. Vi erbjuder inte inbärning varpå det är viktigt att ni är minst 2 personer på plats för att motta er produkt vid leverans.
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Klarna och ni kan betala genom kortbetalning (endast Visa och MasterCard), faktura, delbetalning eller kontokredit.
När du har gjort din beställning och den har godkänts skickar vi alltid en orderbekräftelse via mail. Om du inte mottagit bekräftelse via mail ska du i första hand kontrollera om summa har dragits från ditt konto. Om beställningen inte bekräftats dras heller ingen summa från ditt konto och du kan då göra ett nytt försök. Om du ser att summan har dragits från ditt konto men inte fått en orderbekräftelse bör du först kontrollera skräppost mappen då mail ibland hamnar där. Finns inte orderbekräftelse där heller är det bara att kontakta vår kundtjänst via mail kundservice@uniquedreams.se så hjälper vi dig.
Produktion av er order sker baserat på vald modell, storlek, färg samt material. Detta innebär att vi inte erbjuder färdiga modeller varpå vi INTE erbjuder ångerrätt eller öppet köp på Sängar, Bäddsoffor och dylika produkter.
Besök vårt showroom i Stockholm för att se, prova och beställa våra produkter.
Fågelviksvägen 5, 145 53 Norsborg
Vi har öppet varje Lördag mellan Klockan 11:00-16:00