Varukorg (
0
)

Din varukorg är för närvarande tom.

Gå tillbaka till butiken

Kundtjänst / Våra köpvillkor

Leveransvillkor

Orderbekräftelse

När du har gjort din beställning och godkänt den skickar vi en orderbekräftelse via mail till dig.

Leveransbekräftelse/Avisering

Vi kontaktar dig så fort din order har anlänt till vårt lager. Du får ett SMS från logistikavdelningen med all info om din leverans eller upphämtning på lagret beroende på vad du har valt.

Beroende på vilket leveranssätt du valt får du avisering via email, SMS eller telefon.

Leveranskostnader

För alla varor beräknas leverans kostnaden i kassan. Beroende på var du bor finns det zoner vi inte levererar till och då kan du endast välja att hämta upp själv på vårt lager i Stockholm.

Leveranstid

Beräknad leveranstid är 4-8 veckor men vi försöker alltid leverera så snabbt som möjligt. Vänligen ha i åtanke att leveranstid kan vara individuell beroende på vilken produkt du har beställt, kontrollera därför alltid specifik leveranstid för produkt ni beställer. Vi vill även påminna att leveranstid under storhelger som till exempel Jul, Nyår, Påsk, Högsäsong som tex sommar (Juni-Juli-Augusti) kan överstiga ovan tid och ibland kan det då ta upp till 10-12 veckor. Vid tidigare nämnda samt tillfälliga ordertoppar eller oväntade händelser som tex pandemi, brist på råvara, uppskjuten transport har vi rätt att att frångå från vårt avtal om leveranstid. Vi kontaktar alltid våra kunder så fort produkt/order har inkommit på lager och är redo för upphämtning eller leverans.

Leverans på önskat datum

I samband med köp/beställning noterar vi önskat datum och gör sedan vårt bästa för att leverera så nära som möjligt men vi understryker att vi i och med detta INTE kan garantera ett exakt datum! Krav i samband med detta som framförs i senare skede saknar därför grund och kommer inte beaktas. Kontakt tages alltid efter att produkterna har inkommit på lager för att boka dag och tid. Då vi förstår att även ni kan vara upptagna tar vi oftast kontakt 1-2 dagar innan det är dags för leverans.

Leverans & Upphämtning

• Hemleverans

Sker normalt varje dag mellan kl 10.00 – 21.00 endast till närmaste port, grind eller garageuppfart. Det är viktigt att du har bärhjälp, ni bör vara minst 2 personer vid leverans då vår chaufför inte kan bära.


• Upphämtning på vårt lager i Stockholm.

Då vi inte har personal på plats alla dagar informerar vi er angående datum och tid ni är välkomna in för upphämtning.

Vad bör man som kund ha i åtanke inför leverans:

•Hemleverans sker endast till närmaste port, grind eller garageuppfart.
•Vår personal bär inte upp eller in.
•Paketen för våra produkter är tunga varpå det är viktigt att ni är minst 2 personer på plats som kan bära in produkterna.
• Säkerställ att du kan ta emot leveransen när den anländer.
• Säkerställ att din leverans går att bära in utan risk för att skada varor, person eller egendom.
• Var säker på att allt går igenom dörrar, får plats i hiss och dylikt.

Obs! Kartonger bör inte skjutas eller dras på marken samt inte heller tryckas igenom trånga utrymmen såsom dörrar. Görs detta kan skador på produkterna uppstå och då dessa skador ej täcks av garanti kan senare framförda krav ej godkännas!

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående skriftligt till vår kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskador till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas skriftligt snarast till vår kundtjänst. Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet.

Om du saknar en vara eller har fått fel vara levererad ska du anmäla det till vår kundtjänst via mail inom 1-3 dagar från den dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har blivit fel levererat till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på upp till 1500 kr om ett paket/försändelse ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan det returneras till oss.

Hämta själv

Man kan välja att hämta ut själv på vårt lager i Stockholm. Då vi inte har personal på plats alla dagar informerar vi er per SMS angående datum och tid ni är välkomna in för upphämtning.

Lagring av varor

Om du inte har möjlighet att ta emot din leverans vid utsatt leveransdatum kan Unique Dreams lagra dina varor utan extra kostnad under maximalt 7 arbetsdagar efter vi har meddelat dig att din vara har kommit till lagret. Önskar du ytterligare lagring tillkommer en kostnad på 300 kr per dag efter den sjunde lagringsdagen.

Leverans i samband med köp av fler än en produkt

När du som kund beställt mer än en vara har Unique Dreams rätt att leverera de produkter som först anländer till oss. Kunden har inte rätt att förvara produkterna hos Unique Dreams tills dess att alla varor anlänt. Leveransavgift debiteras endast en gång oberoende på hur många leveranser som behövs för att leverera samtliga produkter på er order.

Är du under 18 år?

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss!